Last days Manado - Reisverslag uit Manado, Indonesië van teamindo - WaarBenJij.nu Last days Manado - Reisverslag uit Manado, Indonesië van teamindo - WaarBenJij.nu

Last days Manado

Door: Christiaan

29 Januari 2017 | Indonesië, Manado

Zondag deed Nathanael zijn preek over wat voor soort Christen ben je. Na de preek kwamen een aantal mensen naar voren om voor zich te laten bidden, omdat ze hun levensstijl wilden veranderen. Dat was cool om te zien!

Maandag gingen we naar een gevangenis. We hielden een kerkdienst, Samuel preekte over Gods liefde. Veel mensen waren aangesproken door de preek. We konden erg makkelijk met de gevangenen contact maken. Als we wat meer tijd hadden gehad, hadden we veel meer over God kunnen delen.

Dinsdag hadden we een vrije dag. We gingen naar een vulkaan en daarna naar een warm water bron.

Woensdag gingen we naar een school. We deden een programma met middelbare school leerlingen. We konden wat delen over hun identiteit (in Christus). In kleinere groepen gingen we wat dieper and de tieners waren erg open. We baden nog voor de leugens in hun leven and voor verandering.

Donderdag hadden we een kerkdienst, we deelden iets over uitreiken naar anderen. The mensen in de kerk waren erg bemoedigd daardoor en kregen een verlangen om ook uit te reiken. Ze stelden ook veel vragen erover. 'S middags voetbalden we met Moslims en daarna hadden we nog wat tijd met ze samen.

Vrijdag deden we een kinderprogramma, daarna speelden we een voetbalwedstrijd op een middelbare school. We probeerden ze te vertellen over God, maar ze waren al Christelijk, toen bemoedigden we ze om uit te reiken en vertelden we ze over DTS. 'S middags hadden we werktaak op de basis, we gingen de jungle in om bomen om te hakken. Op die plek komt later een tweede basis.

Zaterdag was een verrassingsochtend door de basisleider. Hij nam ons mee naar de traditionele markt, daar verkochten ze vleermuizen, honden, katten, ratten, slangen, varkens en kip om te eten. We kochten een stuk slang en aten het in 's avonds op. Daarna hadden we een jeugddienst waar Christiaan preekte over uitreiken.

Zondag hadden we weer een kerkdienst, Christiaan deed weer dezelfde preek. 'S middags gingen we weer naar de gevangenis. Deze keer legden we de focus op Moslims. We deden een drama over het evangelie en daarna praatten we met de mensen. Veel mensen waren aangeraakt door de drama en een aantal stonden op het punt Jezus in hun hart aan te nemen.

Maandag gingen we naar het ziekenhuis om voor mensen te bidden. Er is veel gebeurd, een aantal mensen werden genezen, anderen ervoeren God tijdens het bidden. Ook deelden we het evangelie met een aantal Moslims en die namen bijna Jezus in hun hart en een van hen nam Jezus volledig aan in haar hart.

Sunday Nathanael gave his preaching about what kind of Christian you are. After the preaching some people came upfront to receive prayer, because they wanted to change their lifestyle. That was really nice to see!

Monday we went to a prison. We organized a ceremony, Samuel preached about the love of God. A lot of people were touched. We experienced that we were able to connect with the prisoners easily. If only we would have had more time, we could have been able to share a lot about God.

Tuesday we had an off-day. We went to a volcano, after that we went to a warm water source.

Wednesday we went to a school. We did a program with high school people. We were able to share things about their identity (in Christ). In smaller groups we went a little deeper and the children really opened up. We prayed for the lies in their lives and for a change in that.

Thursday we had a church service, we shared something about how to reach out to other people. The people in the church were really encouraged by that and received a desire for reaching out. They were also able to ask a lot of questions. In the afternoon we did football ministry with Muslims and after that we had some fellowship with them.

Friday we had a children program, after that we played a football game on a high school. We tried to reach out to them, but they were already Christians, so we could really encourage them to reach out and tell them about DTS. In the afternoon we had work duty on the base, we went into the jungle to cut trees. On that place will be build a second base in the future.

Saturday we had a surprise from the base leader. He took us to a traditional market, there they sold bats, dogs, cats, rats, snakes, pork and chicken all to eat. We bought snake and ate it in the evening. In the evening we had a youth service, Christiaan did there his preaching about reaching out.

Sunday we had another church service, again Christiaan gave his preaching about reaching out. In the afternoon we went to the prison again. This time our focus was on the Muslims. We did a drama about the gospel and after that we talked to them. A lot of people were touched by the drama and some people were really close to accepting Jesus in their hearts.

Monday we went to a hospital to pray for people. A lot happened over there, some people received healing, some people experienced something else from God during the prayer. We shared the gospel with some Muslims and they were close to accepting Jesus, one of them even did accept Jesus!